Virtualna asistencija v/s zaposlenik

Promjene na tržištu rada donijele su poslodavcima u Hrvatskoj brojne probleme, a jedan od najvećih je pronalaženje kvalitetne i pouzdane radne snage.
No, kada poslodavci i pronađu zaposlenike, zapošljavanje istih sa sobom donosi brojne izazove:
➡️ Ulaganje u edukaciju kako bi se novi zaposlenici prilagodili poslovanju
➡️ Velika fluktuacija zbog čega često kreću ispočetka s traženjem kandidata
➡️ Visoke troškove jer zaposleniku moraju plaćati plaću, doprinose, godišnje odmore, bolovanja, osigurati radno mjesto i opremu za rad.
Sve to troši vrijeme, energiju i resurse koje bi poduzetnici mogli usmjeriti na rast svog poslovanja i primarnu djelatnost koja donosi profit.
Zato se danas poduzetnici sve češće pitaju isplati li se više angažirati virtualnog asistenta ili zaposliti osobu na puno radno vrijeme. Ova odluka može imati značajan utjecaj na financije, produktivnost i fleksibilnost poslovanja. U nastavku analiziramo glavne razlike i prednosti obje opcije.
Glavne razlike između virtualnog asistenta i zaposlenika

1. Troškovi rada
Jedna od najvećih razlika je u troškovima. Zaposlenik na puno radno vrijeme donosi fiksne troškove, uključujući:
- plaću + poreze i doprinose
- režijske troškove radnog mjesta
- oprema i sigurnosne mjere (HTZ)
- bolovanja i godišnje odmore
- božićnice, regres
- plaću i u razdobljima kada nema posla
S druge strane, virtualni asistent:
- sam plaća vlastite poreze i doprinose
- sam se educira i sam financira programe s kojima radi
- pokriva troškove režija i opreme
- sam financira bolovanja i godišnje odmore
- naplaćuje samo stvarno odrađene sate ili zadatke
- može se angažirati samo kada postoji stvarna potreba
2. Fleksibilnost angažmana
Zaposlenici rade u fiksnom radnom vremenu, dok virtualni asistenti pružaju veću fleksibilnost:
- možete angažirati virtualnog asistenta samo kada vam je potreban
- nema obveze stalnog zapošljavanja
- možete prilagoditi opseg usluga prema poslovnim potrebama
Za tvrtke s promjenjivim opsegom posla, virtualni asistent predstavlja daleko fleksibilnije rješenje.
3. Ušteda vremena i resursa
Kod zapošljavanja novog zaposlenika potrebno je uložiti vrijeme u njegovu obuku, osigurati radno mjesto i svu potrebnu opremu.
S druge strane, virtualni asistent je već osposobljen za rad i koristi vlastitu opremu i resurse. To znači:
- brzi početak rada bez dodatnih ulaganja u edukaciju
- nema troškova radnog prostora i režija
- nema potrebe za osiguravanjem opreme i zaštitnih mjera
Kada odabrati virtualnog asistenta, a kada zaposlenika?

Virtualni asistent je bolji izbor ako:
- trebate povremenu ili projektno baziranu pomoć
- želite optimizirati troškove i izbjeći fiksne troškove zaposlenika
- trebate specifične vještine koje nemaju vaši trenutni zaposlenici
- želite platiti samo za produktivne radne sate
Zaposlenik je bolji izbor ako:
- tvrtka ima konstantnu potrebu za punim radnim vremenom u određenoj ulozi
- posao zahtijeva prisutnost u uredu
- želite dugoročnu stabilnost i razvoj tima
Za male poduzetnike, startupe i tvrtke s promjenjivim poslovnim potrebama, virtualni asistent može biti pametnije rješenje. Omogućuje veću fleksibilnost, smanjenje troškova i pristup širokom spektru vještina bez dugoročnih obveza.
Trebate virtualnog asistenta?
Ako razmišljate o angažiranju virtualnog asistenta, slobodno me kontaktirajte i saznajte kako vam mogu pomoći!